1O dni dla PSF ! jak wejść w program edukacji PSF

 

wkrótce informacje o szczegółach programu 2017!

 

10 dni w roku

które z nich będą Twoim zaangażowaniem w Polskim Stowarzyszeniu Fundraisingu?

Ile dni możesz z korzyścią dla siebie przeznaczyć dla innych?

 

CFR to Kurs zawodowy dla fundraiserów

spotkania edukacyjne dostępne dla członków z opłaconymi składkami oraz darczyńców PSF w 2017r.

 

zadzwoń do organizatora 600309617!

 

 

 

10 Konferencja Fundraisingu

to refleksja jak jest, jakie narzędzia są efektywne, co naprawdę na co dzień robią fundraiserzy w Polsce.

 Szkieletem konferencji będą wyniki badań przeprowadzonych w okresie 2014- 2016 nad pracą zawodowych fundraiserów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytania o pracę fundraisera, jego codzienność, najczęściej wykonywane zadania, o skuteczność pracy i stosowanych narzędzi. Badania są efektem rozmów i zestawień, liczb i opinii.

Osnową i główna treścią Konferencji są ludzie – członkowie PSF i zaproszeni goście którzy opowiedzą o swojej pracy. Podzielą się doświadczeniem – czasem krótkim ale intensywnym.

Wszyscy prowadzący są proszeni o to by powiedzieć jak naprawdę realizowany jest fundraising w Polsce? Będzie tez sporo czasu na rozmowy.

W Warszawie w Centrum Konferencyjnym na ul Siennej 73, Zaczniemy 28 listopada 2016 r od 10.30 skończymy o 16.30 lub później-mniej formalnie

 10.30 rozpoczęcie i przywitanie  Katarzyna Figura i Paulina Kasperska Zarząd PSF Warszawa

10.40 wiedza o fundraisingu – źródła i metody badań oraz wyzwania i problemy z tym związane

10.55 jak działa klub fundraisingu i dlaczego warto się spotykać – Grzegorz Filipiak PSF Poznań

11.20 poszukiwania profesjonalnego wsparcia dla zaawansowanego fundraisingu – doświadczenie ostatnich miesięcy i propozycje rozwiązań specjalne oferty dla PSF (bazy danych , ochrona danych, kontakt z darczyńcami) Magdalena i Sławomir Dworscy PSF Bydgoszcz

11.45 przerwa na rozmowy i opinie oraz wymianę doświadczeń

12.00 wiedza o fundraisingu – jakie narzędzia stosuje się najczęściej, co fundraiser robi w pracy, które narzędzia, metody i strategie są najskuteczniejsze

12.10 doświadczenie – metodyka pracy pojedynczego fundraisera  Anna Klimowicz PSF Białystok

12.30 przerwa na wymianę doświadczeń

13.00 wiedza o fundraisingu – co robi fundraiser najczęściej i ile w pracy przeznacza czasu na fundraising

13.10 doświadczenie – jak stworzyć zespół i działać z nim – Magdalena Pawlak PSF Lublin

13.30 przerwa na wymianę doświadczeń

14.00 wiedza fundraisingu – jak często mylimy sponsoring z fundraisingiem i co z tego wynika

14.10 model biznesu współpracującego – co robi pośrednik dobra – Maria Kopaszewska PSF , Klub Fundraisera Poznań

14.30 przerwa

15.00 Forum fundraiserów – jakie narzędzia stosuje się w Polsce i co robić aby odnosić sukces w fundraisingu w Polsce. Spotkanie panelowe z udziałem przedstawicieli biznesowego fundraisingu i zawodowych fundraiserów.

Przewidujemy specjalny udział w konferencji fundraisera pracującego w Bostonie (USA) Tomasza Kierula

16.30 zakończenie konferencji

 

 

Jak jest?

Czy to możliwe, żeby w Polsce pracowało 60 fundraiserów? Przy 100 tysiącach organizacji , nie licząc instytucji społecznych!

Czy to możliwe, że fundraiserzy z PSF zbierają rocznie blisko 50 mln złotych DLA SWOICH ORGANIZACJI ?

Wiemy już że tak : w wąskim gronie policzyliśmy że zebrano 4,5 mln w kilka osób, patrząc szerzej to najmniej 20 milionów. Szacując wszystkich członków PSF to nawet 50 mln zł rocznie!

Czy to możliwe, że 64% fundraiserów myśli o zmianie pracy!

Wiemy że tak,  to możliwe – mówimy jak jest.

 

 

Fundraising to planowe, etyczne i skuteczne zbieranie pieniędzy, które mają służyć dobru wspólnemu. Złotówka podarowana na cel charytatywny trafia do adresata. Koszty pośrednie to mała część zebranych kwot. Nie powinny przekraczać 10% zebranych funduszy. To dwa razy więcej pieniędzy niż gdy fundujemy coś podatkami, bo wtedy zwykle połowę pochłania ich obsługa.

Gdybyśmy więc sami finansowali nasze szkoły, uczelnie, muzea, szpitale czy domy kultury, to byłoby ich więcej lub byłyby lepsze.

 

Istotą fundraisingu jest budowanie wieloletnich, stabilnych relacji z otoczeniem: urzędami, sponsorami, członkami organizacji i jej darczyńcami. Wystarczy sobie uświadomić, że każdemu darczyńcy należy podziękować za pomoc i powiadomić go, co stało się z podarowanymi przez niego pieniędzmi. Jeśli ofiarodawców jest kilka tysięcy, to staje się oczywiste, że żaden prezes nie poradzi sobie z tym zadaniem samodzielnie: ktoś musi napisać listy, zaadresować je i wysłać, a czasem też zadzwonić do wielu z tych osób czy się z nimi spotkać. To dlatego potrzeba ludzi, którzy będą posłańcami czy wręcz ambasadorami organizacji w jej staraniach o wsparcie.

W wielu krajach każda uczelnia, hospicjum, a nawet zespoły Formuły 1 mają swoich fundraiserów i bez nich nie mogłyby funkcjonować, bo to oni znajdują hojnych darczyńców, partnerów i sponsorów, piszą wnioski o dotacje.

Termin „fundraising” powstał z połączenia dwóch angielskich słów: „fund” – fundusze i „raising” – zbieranie. Oznacza zatem po prostu zbieranie funduszy i to głównie na cele charytatywne, publiczne. Świadomie nie tłumaczymy tego słowa na język polski i wierzymy, że ten termin przyjmie się w Polsce tak jak „marketing”. Bo fundraising nie jest tylko proszeniem o datki – to zagadnienie z dziedziny zarządzania organizacjami i gospodarowania finansami. Łączą się z nim nierozerwalnie planowanie, metodyka i etyka, a to już coś więcej niż sama filantropia.